Αναδημισίευση: Κρίσεις εν μέσω δικαστικών ερευνών

  
Η αντίστροφη μέτρηση για τις ετήσιες κρίσεις στην Πυροσβεστική Υπηρεσία ξεκίνησε στη σκιά της εισαγγελικής έρευνας για δυο τουλάχιστον συμβάσεις που αφορούν την μίσθωση πυροσβεστικών εναέριων μέσων και τη συντήρηση των ιδιόκτητων πτητικών μέσων. Οι κρίσεις αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 20 Ιανουαρίου και δεν αναμένονται ιδιαίτερες εκπλήξεις. Πληροφορίες αναφέρουν πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να απομακρυνθούν ο Υπαρχηγός του Σώματος κ. Απόστολος Γεροκώστας και ο Γενικός Επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου. Ωστόσο ακόμα, όπως σημειώνουν οι ίδιες πληροφορίες, δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
Η υπόθεση της ενοικίασης πυροσβεστικών ελικοπτέρων άρχισε να απασχολεί τη Δικαιοσύνη μετά την έκκληση για άμεση έρευνα που είχε απευθύνει ο πρώην υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Σπύρος Βούγιας. Κατά την ομιλία του πέρσι τον Μάϊο στη Βουλή ο κ. Βούγιας είχε αναφέρει πως το 2009 τα ίδια ελικόπτερα είχαν ενοικιαστεί 35% ακριβότερα σε σχέση με την νέα συμφωνία που υπέγραψε το υπουργείο για το 2010. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάζεται παράλληλα και η σύμβαση για την συντήρηση των ιδιόκτητων εναέριων μέσω της Πυροσβεστικής. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν απο μερικές ημέρες η αρμόδια για τις υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος εισαγγελέας Πρωτοδικών επισκέφτηκε την Διεύθυνση Οικονομικών στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος και ζήτησε από περίπου 10 αξιωματικούς που χειρίστηκαν τα θέματα αυτά μετά τις 17 Ιανουαρίου να περάσουν απο το γραφείο της και να καταθέσουν σχετικά στοιχεία στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης που διεξάγεται.
Υπενθυμίζεται πως τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, «με απόφαση του Υπουργού κ. Χρήστου Παπουτσή και του υφυπουργού κ. Μανώλη Όθωνα, ακυρώθηκαν όλες οι εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες που είχαν υπογραφεί από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας, καθώς και οι συμβάσεις που συνήφθησαν δυνάμει αυτών και αφορούσαν στη συντήρηση των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος. Η απόφαση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, καθότι οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν οδηγηθεί σε αλλεπάλληλες και διαδοχικές δικαστικές εμπλοκές με αποτέλεσμα είτε να μην έχουν ολοκληρωθεί δύο χρόνια μετά την προκήρυξή τους, είτε να οδηγούν σε αναγκαστικές απευθείας αναθέσεις, οι οποίες ενείχαν θέματα νομιμότητας σύμφωνα με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου (264/2010), και σε κάθε περίπτωση πέρα από το υψηλό κόστος δεν πετύχαιναν σε ικανοποιητικό βαθμό την πλοϊμότητα των εναέριων μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος».
Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πυροσβεστών, το «σκάνδαλο» αγγίζει και το γεγονός ότι το Αρχηγείο της Πυροσβεστικής συνεχίζει να πληρώνει εννέα ιδιώτες πιλότους, που απασχολούνται με 8μηνες συμβάσεις στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος, με περίπου 5.000 ευρώ το μήνα τον καθένα, ενώ στην πραγματικότητα δεν εργάζονται καθώς τα ιδιόκτητα εναέρια μέσα του Σώματος παραμένουν επί μήνες καθηλωμένα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Πρόκειται για δυο ελικόπτερα τύπου «ΑS 332 L1 Super Puma» και για τρία τύπου «BK 117 C1»
Tου ΔΙΟΝΥΣΗ ΒΥΘΟΥΛΚΑ
Πηγή : To BHMA online
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates Tested Blogger Templates