Πολιτικές παρενέργειες και ισχυρούς τριγμούς στα ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Πυροσβεστικής προκαλεί το πόρισμα της Εισαγγελίας σχετικά με τις μισθώσεις ιδιωτικών ελικοπτέρων το διάστημα 2005-2009 και την ανάθεση, το 2010, της τεχνικής υποστήριξης των ιδιόκτητων ελικοπτέρων σε ιδιώτες.
Για το πρώτο σκέλος της δικογραφίας, από το πόρισμα της εισαγγελίας προκύπτουν ευθύνες σε βάρος του πρώην υπουργού κ. Χρ. Μαρκογιαννάκη, ο οποίος ως αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης το 2005 και ως υφυπουργός Εσωτερικών το 2009 υπέγραψε τις επίμαχες συμβάσεις εκμίσθωσης. Σε ό,τι αφορά τον νυν γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης, κ. Γρηγόρη Τασούλα, που παραπέμπεται για κακουργηματική απιστία, πηγές της «Κ» σημειώνουν ότι, ενώ στις 9 Απριλίου 2010 η κατασκευάστρια εταιρεία των ελικοπτέρων (Eurocopter) τον ενημέρωσε με προσωπική επιστολή ότι η ελληνική ICSS δεν διαθέτει την απαραίτητη πιστοποίηση, με δική του απόφαση η συντήρηση των ελικοπτέρων ανετέθη δύο μήνες αργότερα απευθείας στην εν λόγω εταιρεία. Η συγκεκριμένη σύμβαση ακυρώθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ως πρόσθετο επιβαρυντικό στοιχείο αναφέρεται στο πόρισμα ότι ο κ. Τασούλας πριν προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση του έργου στην ICSS γνώριζε ότι σε βάρος της εταιρείας βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα εισαγγελικών αρχών.
Ποινικές ευθύνες προέκυψαν σε βάρος δύο πρώην αρχηγών του Πυροσβεστικού Σώματος, των κ. Χρήστου Σμέτη και Αθανάσιου Κοντοκώστα, καθώς και του σημερινού επικεφαλής κ. Στέλιου Στεφανίδη. Κατηγορούνται για άμεση συνέργεια σε κακουργηματική απιστία καθώς κύρωναν με τις υπογραφές τους συμβάσεις, που αποδεικνύεται ότι ήταν υπερκοστολογημένες, και ενέκριναν διαγωνισμούς που στο πόρισμα χαρακτηρίζονται «φωτογραφικοί». Πηγές της «Κ» σημειώνουν ότι όσοι αξιωματούχοι της Π.Υ. κατέθεσαν ενώπιον του εισαγγελέα, όχι με την ιδιότητα του υπόπτου αλλά ως μάρτυρες, απομακρύνθηκαν από το σώμα στις πρόσφατες κρίσεις, ενώ οι εμπλεκόμενοι προήχθησαν! Το γεγονός αυτό έπεσε στην αντίληψη του υπουργού κ. Χρ. Παπουτσή την περασμένη Πέμπτη, οπότε του κοινοποιήθηκε το πόρισμα, με συνέπεια να προκληθεί «κρίση» στο μέγαρο της Κατεχάκη.
Για συνέργεια παραπέμπονται ακόμα 26 υπάλληλοι της Πυροσβεστικής, όλοι τους πρόεδροι επιτροπών που όριζαν τις τεχνικές προδιαγραφές των διαγωνισμών και ενέκριναν τις οικονομικές προσφορές που κατετίθεντο. Για ηθική αυτουργία σε κακουργηματική απιστία, όπως ήταν επόμενο, παραπέμπονται τα δύο ανώτατα στελέχη της εταιρείας ICSS, ενώ κατηγορίες αντιμετωπίζουν, τέλος, και δύο στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τα οποία παρότι είχαν ειδοποιηθεί (με έγγραφο στις 9 Απριλίου 2010) από την Eurocopter ότι η ICSS στερείται της απαραίτητης πιστοποίησης, συνέταξαν στις 11 Ιουλίου 2010 έγγραφο προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με το οποίο εμφάνιζαν την ICSS ως φορέα εγκεκριμένο για τη συντήρηση των ιδιόκτητων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής.
Πέραν των υπερκοστολογήσεων που αγγίζουν τα 2,2 εκατ. ευρώ ανά ελικόπτερο, η έρευνα αποκαλύπτει περαιτέρω επιβάρυνση του Δημοσίου με δήθεν λειτουργικά έξοδα για τηλέφωνα και φαξ της τάξης του 1 εκατ. ευρώ που όμως βάσει σύμβασης έπρεπε να καλύπτει η ICSS.
Του Γιαννη Σουλιωτη
Καθημερινή
Αναδημοσίευση: Fire Rescue News |
|
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου