Λέγοντας «πυροσβεστική εγκατάσταση» εννοούμε το σύνολο των σωληνώσεων, αυλών, διακλαδώσεων και γενικότερα εξαρτημάτων, από τα οποία θα περάσει το νερό και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους. Σημαντική προϋπόθεση για τη δημιουργία πυρ. εγκατάστασης ώστε να σταματήσουμε τη φωτιά είναι ότι το ύψος της φλόγας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 1,5 – 2 m. Το νερό μπορεί να σβήσει οποιαδήποτε δασική πυρκαγιά, αλλά σε περιοχές όπου δεν υπάρχει επάρκεια νερού, όπως υδροστόμια, βυτιοφόρα, δεξαμενές, ποτάμια, λίμνες, πηγές κοντά στη περιοχή που καίγεται, καλό είναι να γίνεται χρήση αυτού με σχέδιο κατάσβεσης της πυρκαγιάς.
Συνήθως χρησιμοποιούμε συμπαγή βολή νερού που ρίχνεται στη βάση της φλόγας του μετώπου και με γωνία τέτοια ως προς το έδαφος, ώστε να διαχωρίζει το καμένο από το άκαυτο.
Για τη δημιουργία πυροσβεστικής εγκατάστασης θα πρέπει να προσέχουμε τα εξής:
Α. Να ξεκινάμε με σωλήνες μεγαλύτερης διατομής , για να έχουμε την δυνατότητα να διακλαδώσουμε αυτή σε δυο ή περισσότερες σωληνώσεις με στενότερη διατομή.
Β. Φροντίζουμε το τελευταίο τμήμα της εγκατάστασης να αποτελείται από σωλήνα στενής διατομής ώστε να μπορούμε να την μετακινούμε ευκολότερα.
Γ. Να γίνεται υπολογισμός του υψομέτρου σε σχέση με το που βρίσκεται το όχημα για να αυξάνουμε ή να ελαττώνουμε την πίεση στην αντλία, αν το μέτωπο βρίσκεται υψηλότερα ή χαμηλότερα από το όχημα αντίστοιχα. Θεωρητικά αυξάνει η πίεση κατά μια ατμόσφαιρα ανά 9m ύψους.
Δ. Σε περίπτωση που το υψόμετρο στο οποίο κινείται το μέτωπο ξεπερνά το μανομετρικό της αντλίας του οχήματος, δημιουργούμε ζεύξη αντλιών.
Ε. Κάθε 100-200 m περίπου τοποθετούμε δίκρουνο, για να μπορούμε να διακόψουμε τη ροή ώστε να προσθέσουμε και άλλα μέτρα σωλήνας.
Ζ. Φροντίζουμε πάντα η εγκατάσταση να βρίσκεται στην πλευρά της άκαυτης περιοχής, γιατί αν έρθει σε επαφή με κάποια κάρβουνα που τυχόν να ανάβουν ακόμη, η σωλήνα θα τρυπήσει και δε θα έχουμε νερό στο σημείο που πραγματοποιείται η κατάσβεση ή η πίεση θα πέσει. Με αυτό τον τρόπο επίσης, εξασφαλίζουμε την καλή κατάσταση του εξοπλισμού, ο οποίος κοστίζει αρκετά χρήματα.
Η. Επιπλέον ανά τακτά διαστήματα, αν βέβαια έχουμε αυτή τη δυνατότητα αφήνουμε άτομα κατά μήκος των ορίων καμένης – άκαυτης περιοχής για τυχόν αναζωπυρώσεις.
Θ. Οι φάροι των οχημάτων πρέπει να είναι πάντα ανοικτοί για να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους από άλλες ομάδες ή από τα εναέρια μέσα κατάσβεσης.
Ι. Διατηρούμε το 10% του νερού στη δεξαμενή του οχήματος για αυτοπροστασία.
Κ. Αν πρόκειται για δρόμο που δεν έχει διέξοδο φροντίζουμε να είναι στραμμένο το όχημα προς την διέξοδο.
Λ. Εξασφαλίζουμε την επικοινωνία (ασύρματοι - VHF) με τα άτομα που ενεργούν στο μέτωπο για να διακόψουμε ή να αυξήσουμε την ροή του νερού.
Μ. Το όχημα θα πρέπει να τοποθετείται στην αντίθετη πλευρά του δρόμου σε σχέση με τη περιοχή που κινείται η φωτιά.
Ν. Στη περίπτωση που στο σημείο βρίσκονται πλέον του ενός οχήματα, αυτά θα πρέπει να τοποθετούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην εμποδίζουν τη διέλευση των άλλων.
Πηγή: Η καταστολή των δασικών πυρκαγιών – Βορίσης Διονύσιος
skip to main |
skip to sidebar
-->
Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας
Γενικά στοιχεία του ΣΕΔΑ
- Συμμετοχές 2001
- Συμμετοχές 2002
- Συμμετοχές 2003
- Συμμετοχές 2004
- Συμμετοχές 2006
- Συμμετοχές 2007
- Συμμετοχές 2008
- Συμμετοχές 2009
- Συμμετοχές 2010
- Συμμετοχές 2011
- Συμμετοχές 2012
- Συμμετοχές 2013
- Συμμετοχές 2014
- Συμμετοχές 2015
- Συμμετοχές 2016
- Συμμετοχές 2017
- Συμμετοχές 2018
- Συμμετοχές 2019
- Συμμετοχές 2020
- Συμμετοχές 2021
- Συμμετοχές 2022
- Συμμετοχές 2023
Διάφορα βίντεο από συμμετοχές του ΣΕΔΑ
Αναγνώστες
Αναρτήσεις
-
►
2022
(7)
- ► Φεβρουαρίου (1)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2020
(28)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
►
2019
(59)
- ► Δεκεμβρίου (5)
- ► Σεπτεμβρίου (4)
- ► Φεβρουαρίου (7)
- ► Ιανουαρίου (12)
-
►
2018
(43)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (5)
- ► Φεβρουαρίου (9)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
►
2017
(72)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ► Σεπτεμβρίου (3)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2016
(45)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (5)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (2)
-
►
2015
(29)
- ► Δεκεμβρίου (3)
- ► Σεπτεμβρίου (7)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (2)
-
►
2014
(32)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (3)
- ► Φεβρουαρίου (2)
-
►
2013
(28)
- ► Δεκεμβρίου (5)
- ► Σεπτεμβρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2012
(72)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (7)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2011
(119)
- ► Δεκεμβρίου (5)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (13)
- ► Ιανουαρίου (12)
-
▼
2010
(125)
- ► Δεκεμβρίου (10)
-
▼
Οκτωβρίου
(9)
- Γιατί θέλουμε εθελοντικές ομάδες;
- Επιστολή προς υποψήφιους συνδυασμούς ενιαίας Δημαρ...
- Πυροσβεστικές εγκαταστάσεις
- Πρόγνωση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων 17, 18 &...
- Άσκηση της ομάδας που θα συμμετέχει στο 1ο Φεστιβά...
- 1o Φεστιβάλ Εθελοντικών Ομάδων Δασοπροστασίας Πυρό...
- Πυρκαγιά στη Άνω Κατάκοιλο
- H αιολική βιομηχανία στην Άνδρο: Ώρα για ενημέρωση !
- Μυρμήγκια.....
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (5)
Σύνδεσμοι
- Ιστολόγιο Α. Γκουρμπάτση Υποστρατήγου ε.α. Π.Σ.
- Εθελοντές Δασοπυροσβέστες Στύρων
- Εθελοντές Πολ.Προστ.Ν.Φιλαδέλφειας
- Ε.Δ.Δ.Βάρης
- ΕΟΠΠ
- ΣΕΔ
- ΑΓΙΕΛΙΔΙ
- ΕΔΥΣ
- Σωματείο Εθελ.Πολ.Προστ. ΒΑ Τομέα Υμηττού
- Ομάδα Αμ. Επέμβασης Δημ. Βύρωνα
- Όμιλος Φίλων του Δάσους
- ΕΥΔΠΗ
- Ελληνική Ομάδα Διάσωσης
- ΕΔΑΣΑ
- Εθελ.Δασοπρ.Δήμου Καισαριανής
- ΣΕΠΠΑ
- ΟΕΔΔ
- Γεν. Γραμ. Πολιτικής Προστασίας
- Πυροσβεστική Υπηρεσία
- Κυνηγετικός Σύλλογος Άνδρου
- ΤΑ ΕΝ ΣΥΡΩ ΚΥΝΗΓΕΣΙΟ
- Eyploia
Πωλήσεις πυρ. οχημάτων με δεξαμενή νερού σε Γερμανία κ.α.
Ιστολόγια RSS
-
-
-
-
ΑνακοίνωσηΠριν από 3 χρόνια
-
-
-
-
-
Ετικέτες
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (62)
- ΑΠΟΨΕΙΣ (16)
- ΓΕΝΙΚΑ (16)
- ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (12)
- ΔΑΣΟΣ (10)
- ΔΙΑΣΩΣΕΙΣ (5)
- ΔΙΑΦΟΡΑ (8)
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (83)
- ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ (31)
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (28)
- ΕΚΤΑΚΤΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ (11)
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (61)
- ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ (6)
- Κλαδονομή (4)
- Κόρθι (1)
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (2)
- ΟΡΝΙΘΟΠΑΝΙΔΑ (1)
- ΟΡΝΙΘΟΠΑΝΙΔΑ ΑΝΔΡΟΥ (12)
- ΠΑΝΙΔΑ ΑΝΔΡΟΥ (4)
- ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ (156)
- ΣΕΔΑ 3 (1)
- ΣΕΔΑ1 (28)
- ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ (19)
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ (1)
- ΧΛΩΡΙΔΑ (7)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου