Συμμετοχές 2014

Οι συμμετοχές του ΣΕΔΑ για το 2014 μέχρι στιγμής είναι οι ακόλουθες:

1. Νημποριό-Κατάσβεση (27-6-2014) Εθελοντές 2 - όχημα ΣΕΔΑ1
2. Σταυροπέδα-χωματερή (22-7-2014) Εθελοντές 5 - οχήματα ΣΕΔΑ3  - ΣΕΔΑ5 - υδροφόρα Δήμου
3. Αγία Αικατερίνη-Κόρθι (4-8-2014) Εθελοντές 4 - οχήματα ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ5
4. Σταυροπέδα - χωματερή (31-8-2014) Εθελοντές 8 - οχήματα ΣΕΔΑ1  -ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ3 - ΣΕΔΑ5.
5. Αμμόλοχος - Κατάσβεση (19-9-2014) Εθελοντές 9 - οχήματα ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ5 - Πυρ.οχ.Γαυρίου - Υδροφόρα Δήμου
6. Πιτροφός - Κατάσβεση (23-9-2014) Εθελοντές 4 - όχημα ΣΕΔΑ5
7. Καλυβάρι - Κατάσβεση (1-10-2014) Εθελοντές 21- οχήματα ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ3 - ΣΕΔΑ4 - ΣΕΔΑ5 - ΣΕΔΑ6 - 1η υδροφόρα Δήμου - 2η υδροφόρα Δήμου.
8. Συνετί - Μελίδα  Κατάσβεση (8-10-2014) Εθελοντές 20 - οχήματα ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ4 - ΣΕΔΑ5 -  1η υδροφόρα Δήμου - 2η υδροφόρα Δήμου.
9. Αϊπάτια - Κατάσβεση (9-10-2014) Εθελοντές 10 - οχήματα ΣΕΔΑ4 - ΣΕΔΑ5 - ΣΕΔΑ1 - 1η υδροφόρα Δήμου - 2η υδροφόρα Δήμου.
10. Βουρκωτή - Κατάσβεση (12-10-2014) Εθελοντές 5 - οχήματα ΣΕΔΑ5 - ΣΕΔΑ1
11. Κατακαλαίοι - Κατάσβεση (18-10-2014) Εθελοντές 22 - οχήματα ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ3 -
ΣΕΔΑ4 - ΣΕΔΑ5 - ΣΕΔΑ6 - υδροφόρα Δήμου.
12. Λειβάδια - Κατάσβεση (23-10-2014) Εθελοντές 4 - όχημα ΣΕΔΑ3
13. Σταυροπέδα - Κατάσβεση (21-11-2014) Εθελοντές 5 - οχήματα ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ5
14. Άνω Κατάκοιλος - Κατάσβεση (23-12-2014) Εθελοντές 8 - οχήματα ΣΕΔΑ2 - ΣΕΔΑ5 - ΣΕΔΑ1 - ΣΕΔΑ3 - υδροφόρα Δήμου.

Καιρικά φαινόμενα (18/12-21/12)

Πρόγνωση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων από Κυριακή 18 έως και Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου


Σήμερα Κυριακή 18.12.2011 προβλέπονται κατά τις νυχτερινές ώρες πολύ ισχυρές βροχές και καταιγίδες στην Ήπειρο, τα νησιά του Ιονίου, τη Δυτική Στερεά και τη Δυτική Πελοπόννησο.
Τη Δευτέρα 19.12.2011 στο Ιόνιο, τα ηπειρωτικά, το Βόρειο και Ανατολικό Αιγαίο προβλέπονται έντονες βροχοπτώσεις και καταιγίδες. Χιόνια θα πέσουν στα ηπειρωτικά ορεινά κυρίως της δυτικής και βόρειας χώρας.
Την Τρίτη 20.12.2011 οι έντονες βροχοπτώσεις και οι καταιγίδες θα περιοριστούν στη Δυτική Ελλάδα, το Ανατολικό Αιγαίο και πιθανώς στα Δωδεκάνησα.
Την Τετάρτη 21.12.2011, μετά από μια πρόσκαιρη ύφεση των φαινομένων από το απόγευμα και από τα Δυτικά αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού, για την οποία η ΕΜΥ θα ενημερώνει με νεώτερα τακτικά ή έκτακτα δελτία καιρού.
Ειδικότερα, για την περιοχή της Αττικής ισχυρές βροχές και καταιγίδες αναμένονται τη νύχτα της Κυριακής, 18.12.2011 και κατά περιόδους τη Δευτέρα 19.12.2011.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) εφιστά την προσοχή των πολιτών και τους συστήνει όπως προβούν στις παρακάτω ενέργειες:
• Εξαιτίας των κινδύνων από πτώση κεραυνών κατά τη διάρκεια των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, να αποφεύγουν τη μετακίνηση και την παραμονή τους στην ύπαιθρο.
• Να αποφεύγουν δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
• Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα πεζοί ή με το αυτοκίνητό τους κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, καθώς επίσης και για αρκετές ώρες μετά το τέλος εκδήλωσής τους.
• Να ενημερώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για την πρόβλεψη του καιρού από τα ΜΜΕ.
• Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Πυρκαγιά στο Αρτεμίδι (9-12-2011)

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το χθεσινό βράδυ στο Αρτεμίδι. Ενημερωθήκαμε για το συμβάν από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Άνδρου στις 23.00. Αμέσως κινητοποιήθηκε η ομάδα με το ένα όχημα και τρεις εθελοντές. Ύστερα από μακροχρόνιο ταξίδι (μίας ώρας και τριάντα λεπτών), καθώς η απόσταση μέχρι το σημείο είναι αρκετή, φθάσαμε και διαπιστώσαμε ότι η έκταση της φωτιάς ήταν μεγάλη, αλλά είχε περιορισθεί χάρη στις προσπάθειες των πυροσβεστών που ήταν ήδη εκεί. Μάλιστα στην προσπάθεια της κατάσβεσης κινδύνεψαν κάποιοι συνάδελφοι του Πυρ. Κλιμακίου με το ένα όχημα, καθώς λίγο έλειψε να εγκλωβισθούν μέσα στη Φωτιά. Οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή ήταν πάρα πολύ ισχυροί, με αρχική κατεύθυνση νοτιοδυτικοί που στη συνέχεια γύρισαν σε βόρειους. Σε διάφορα σημεία υπήρχαν διάσπαρτες εστίες, είτε μέσα στην καμένη περιοχή είτε σε σημεία που εκ των πραγμάτων θα σταματούσε. Αυτό συνέβη γιατί προφανώς η ταχύτητα της φωτιάς λόγω του ανέμου ήταν πολύ μεγάλη. Στα σημεία που υπήρχε κίνδυνος επέκτασης του μετώπου αντιμετωπίσθηκε από μικτό πεζοπόρο δικό μας και του Κλιμακίου. Τελικά το συμβάν έληξε στις 04.30 τα ξημερώματα.

Αναδημοσίευση: Τάσος Αναστασίου (Ο επίμονος περιπατητής των Κυκλάδων)

Πρωτοστάτησε στην αναβίωση ενός δικτύου μονοπατιών σε 21 κυκλαδονήσια, συμβάλλοντας έμπρακτα στην προστασία του περιβάλλοντος και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
«Τo ίδιο είναι να φτάσεις στο άστυ της αρχαίας Θήρας από το λιθόστρωτο που ξεκινά από το μεσαιωνικό χωριό του Πύργου και ανεβαίνει στον Προφήτη Ηλία, με το να ακολουθήσεις την τσιμεντένια οδό που, από το τουριστικό θέρετρο του Καμαριού, καταλήγει στην ίδια θέση;» λέει ο Τάσος Αναστασίου, ένας άνθρωπος που αφιέρωσε 25 χρόνια από τη ζωή του στην αναβίωση των μονοπατιών στις Κυκλάδες. Εργαζόμενος στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων, συνέβαλε στην αποκατάσταση των κυκλαδίτικων μονοπατιών και την ανάδειξή τους σε διαδρομές πολιτιστικού ενδιαφέροντος, που ξεπερνούν πλέον τα 600 χλμ. σε 21 από τα συνολικά 24 κυκλαδονήσια.
Αποτέλεσμα; Ο τουρισμός εκτός σεζόν αυξάνεται συνεχώς, τα νησιά βρίσκουν έναν νέο τρόπο να ενισχύουν την τοπική οικονομία και το περιβάλλον προστατεύεται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Με ποια αφορμή ασχοληθήκατε με τα μονοπάτια; Σε νεαρότερη ηλικία, ταξιδεύοντας σε νησιά για διακοπές, όπου βρισκόμουν περπατούσα. Κάποια στιγμή, συνειδητοποίησα ότι η ιστορία των νησιών ήταν καταγεγραμμένη στα ίδια τους τα μονοπάτια. Ετσι, ενώ είχα σπουδάσει Νομική, αποφάσισα να μην ασχοληθώ με το επάγγελμα και το 1984, σε ηλικία 26 χρόνων, εγκαταστάθηκα στη Σύρο. Δεν υπήρξε αφορμή. Ήθελα απλώς να βρίσκομαι στον ζωτικό μου χώρο, τα νησιά. Ξεκίνησα να δουλεύω στο γραφείο Τύπου της νομαρχίας και το καλοκαίρι του 1995, ως προϊστάμενος πλέον του Τμήματος Πολιτισμού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων, άρχισαν οι πρώτες δράσεις για την αποκατάσταση και την ανάδειξη των μονοπατιών. Μια καλή συγκυρία ήταν το ότι οι φοιτητές των Τμημάτων Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Κρήτης μάς ζήτησαν να κάνουν θερινή πρακτική άσκηση στις Κυκλάδες. Εμείς τους καλύψαμε τη διαμονή και διατροφή, και εκείνοι περπάτησαν σε αρκετά νησιά και κατέγραψαν, με τη βοήθεια ντόπιων, τις διαδρομές με πολιτιστικό ενδιαφέρον.
Γιατί θεωρείτε σημαντικό να αποκατασταθούν τα μονοπάτια των Κυκλάδων; Το μονοπάτι δεν είναι μια μουσειακά σωζόμενη οδός επικοινωνίας άλλων εποχών, είναι η διάβαση που οδηγεί σε ό,τι η φύση κρύβει ως ιστορικά και αληθώς σημαίνον. Κι εμείς, από κλασικοί τουρίστες, γινόμαστε περιηγητές, ερμηνεύουμε και βιώνουμε την εμπειρία του τοπίου, στη μυστική, αθέατη πλευρά του.
Πού μπορούμε να περπατήσουμε σήμερα; Εχουμε καταφέρει να χαρακτηρίσουμε ως διαδρομές πολιτιστικού ενδιαφέροντος πάνω από 600 χιλιόμετρα στα 21 από τα 24 νησιά των Κυκλάδων. Πιο συγκεκριμένα, λειτουργούν σήμερα πλήρη περιηγητικά δίκτυα μονοπατιών στα νησιά Άνδρο, Τήνο, Κέα, Αμοργό και Ηρακλειά. Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι δράσεις ανάδειξης στα δίκτυα της Σαντορίνης και της Ανάφης. Τα υπόλοιπα νησιά ακολουθούν.
Τι σημαίνει, πρακτικά, «αποκαθιστώ μονοπάτια»; Επιλέγονται ορισμένες συνδέσεις μεταξύ οικισμών, προσβάσεις σε ακτές ή σε σημεία ενδιαφέροντος που είναι οδικώς απρόσιτα και γίνεται καθαρισμός από τη βλάστηση και τα φερτά υλικά, αποκαταστάσεις λιθοδομών και λιθοστρώσεις, και σηματοδότηση/σήμανση.
Η διαδικασία αποκατάστασης φαίνεται απλή, όμως έχουν περάσει 15 χρόνια από την πρώτη πιλοτική εφαρμογή κι ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Ποιες είναι οι δυσκολίες; Κατ’ αρχάς, η δυσπιστία των τοπικών αρχών αλλά και του ίδιου του κόσμου. Κανείς δεν είχε πιστέψει στην αξία τους. Σήμερα βρισκόμαστε στο αντίθετο σημείο, και από το χαρακτηρισμό μας ως αιθεροβάμονες, έχουμε φτάσει σε κάθε νησί να υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που παλεύουν για τα μονοπάτια. Κατά δεύτερον, πολλές δράσεις εκτελέστηκαν από εργολάβους οδοποιίας, με συνέπεια πολλές εργασίες να μη γίνουν με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά με διαδικασίες τυπικών δημόσιων έργων, με αποτέλεσμα την πλημμελή εκτέλεση των έργων. Στην Τήνο, τα μονοπάτια διαλύθηκαν, στην Αμοργό ένα κομμάτι μήκους μόλις 12 χλμ. κόστισε το 2000 14,3 εκατ. δραχμές (δηλαδή 42.000 ευρώ)! Ετσι, από το 2006 ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τοπικά συνεργεία και ελάχιστο δυνατό κόστος, εκεί όπου οι παππούδες και οι πατεράδες των εργατών έχουν κληροδοτήσει την πείρα τους, αλλά υπάρχει και ευαισθησία για το έργο που γίνεται στον ίδιο τους τον τόπο, χωρίς να πρωτεύει το κέρδος.
Πώς αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι ντόπιοι την αναβίωση των μονοπατιών; Από δύο όψεις. Από τη μια, υπάρχει ο φόβος ότι θα δημιουργηθούν δεδομένα ώστε να μην μπορούν να κτίσουν και να επενδύσουν οι ίδιοι και, από την άλλη, βλέπουν την προσέλκυση κόσμου και ευαισθητοποιούνται περιβαλλοντικά μέσα από τις ημερίδες και την τουριστική προβολή. Είναι μια πορεία συνειδητοποίησης με αργούς ρυθμούς.
Τελικά οι επισκέπτες, στους οποίους άλλωστε απευθύνονται πλέον τα μονοπάτια, περπατάνε; Εχει αρχίσει να παρατηρείται ένα συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον. Το σύνθημα «Ήλιος και θάλασσα» δεν υπάρχει πια. Στην παρέα γίνεται συζήτηση για το αν θα πάρουν το αυτοκίνητο για να πάνε στην παραλία ή θα πάνε με τα πόδια. Όμως, και τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Στην Κέα, την Αμοργό, ακόμα και στην Άνδρο, η κινητικότητα του τουρισμού εκτός σεζόν αυξάνεται συνεχώς.
Δεν φοβάστε ότι τελικά τα μονοπάτια, αντί να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, θα αλλοιώσουν τα φυσικά τοπία από τη διέλευση του κόσμου; Η αναβίωση και προστασία των μονοπατιών είναι ένα από τα όπλα μας για να κάμψουμε τις αντιδράσεις των τοπικών εργολαβικών συμφερόντων και να προστατέψουμε το φυσικό περιβάλλον. Παράλληλα, οι ντόπιοι, βλέποντας ότι τα μονοπάτια βοηθούν στην ανάπτυξη του τουρισμού, ευαισθητοποιούνται και βρίσκονται σε εγρήγορση για τυχόν παρανομίες. Το αποτέλεσμα είναι ότι με την αναβίωση των μονοπατιών αναδεικνύονται οι φυσικές ιδιαιτερότητές του και αναπτύσσεται ήπια σε μακροπρόθεσμη βάση.\

Άνδρος: Ύπαρξη δικτύου 10 σηματοδοτημένων διαδρομών και δημιουργία του Πολιτιστικού Περιηγητικού Οδηγού «Οδοιπορικό στην Ανδρο».
Τήνος: Δημιουργία δικτύου 10 σηματοδοτημένων διαδρομών και του 20σέλιδου εντύπου «Οδοιπορικό στην Τήνο».
Κέα: Δίκτυο 12 σηματοδοτημένων διαδρομών και ταυτόχρονη δημιουργία του 20σέλιδου εντύπου «Οδοιπορικό στην Κέα», ενός αναλυτικού περιηγητικού χάρτη παρουσίασης των διαδρομών. Λειτουργία, επίσης, Κέντρου Πληροφόρησης στην Ιουλίδα.
Αμοργός: Δημιουργία δικτύου 8 σηματοδοτημένων διαδρομών και έκδοση του Πολιτιστικού Περιηγητικού Οδηγού «Οδοιπορικό στην Αμοργό».
Ηρακλειά: Δίκτυο 8 σηματοδοτημένων διαδρομών.

Αναδημοσίευση: Επιχειρήσεις του αέρα στην ... Άνδρο

Και αυτό το βίντεο που είναι ένα ρεπορτάζ για μαγκαζίνο της κρατικής γερμανικής τηλεόρασης, προβλήθηκε στην ενημερωτική εκδήλωση για τις ανεμογεννήτριες που έρχονται στην Άνδρο.

Η απόδοση διαλόγων έγινε από τον Κάρολο Γιαγιάννη και ο υποτιτλισμός από την Κινηματογραφική Λέσχη Άνδρου


 
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates Tested Blogger Templates